Pakiety biurowe v3.7.1

Artykuł został przebudowany i połączony, poniżej w nowej wersji.

Spis treści:

Microsoft Office

Microsoft Office – najbardziej znany pakiet biurowy na świecie. Obecnie dostępny na wiele platform (w tym Windows, macOS, iOS, Android, WP, a nawet na Linux 1). Obecnie można go zakupić wyłącznie w formie usługi jako odnawialny abonament. Ostatnią wydaniem MS Office, jakie można było zakupić w wersji z jednorazową opłatą był Office 2016.

Najnowsza wersja: MS Office 365 2

W skład pakietu obecnie wchodzą 3:

  • Word – edytor tekstowy
  • Excel – arkusz kalkulacyjny
  • Powerpoint – tworzenie prezentacji
  • Access – tworzenie baz danych
  • Publisher – tworzenie wizytówek
  • Outlook – klient poczty
  • OneNote – notatki
  • OneDrive – chmura MS
  • Skype – komunikator

Przy czym warto zauważyć, że te 3 ostatnie pozycję dostępne są również za darmo osobno jako niezależne programy.

Porównanie wersji

Strona producenta

Treść artykułu archiwalnego 4

Office Online

Office Online – darmowa webowa odmiana pakietu MS Office, oczywiście dla posiadaczy kont chmury MS OneDrive. W skład wchodzi:

  • Word
  • Excel
  • Powerpoint
  • OneNote
  • Sway
  • Poczta
  • Kontakty
  • Kalendarz
  • Docs.com

Oczywiście funkcjonalnością nieco odbiega od wersji offline, ale spokojnie może wystarczyć do większości zastosowań. Sam pakiet dostępny jest po zalogowaniu się na konto OneDrive.

Strona projektu

Dokumenty Google

Dokumenty Google – największa konkurencja Office Online. Do korzystania z Dokumentów Google wystarczy posiadanie konta Google i dostęp do Dysku Google. Narzędzie jest proste w obsłudze, na jednym dokumencie może pracować wiele osób. W skład pakietu wchodzą:

  • Dokumenty – edytor tekstowy
  • Arkusze – arkusz kalkulacyjny
  • Prezentacje – tworzenie prezentacji
  • Formularze – tworzenie wszelkiego rodzaju formularzy (również interaktywnych)

Strona projektu

Dropbox Paper

Dropbox Paper – to projekt, który dopiero powstaje i póki co bardziej przypomina rozbudowany notatnik, niż pakiet biurowy online, ale widać, że Dropbox poważnie podchodzi do sprawy, więc zapewne w najbliższym czasie funkcjonalność zostanie rozszerzona, a sam pakiet nabierze kształtów.

Strona projektu

LibreOffice

LibreOffice – obecnie najpopularniejszy darmowy pakiet biurowy. Prężnie się rozwija i oczywiście wspiera język polski. Wywodzi się z OpenOffice, ale już dawno uczeń prześcignął mistrza. Pakiet jest multiplatformowy, występuje w wersjach na Windowsa, macOS oraz Linuxa.

Najnowsza wersja pakietu: 5.3 PL 5

Co może zaoferować ten pakiet:

  1. Writer – edytor tekstowy
  2. Calc – arkusz kalkulacyjny
  3. Impress – program do prezentacji
  4. Draw – edytor grafiki
  5. Base – moduł do obsługi baz danych
  6.  Math – edytor równań i zapisów matematycznych

wymagania systemowe

Pakiet można pobrać tutaj.

Strona producenta PL | EN.

WPS Office

WPS Office – największy konkurent darmowego LibreOffice. Ma nad nim przewagę w tym, że jest jeszcze bardziej multiplatformowy, występuje również w wersjach na urządzenia mobilne: Windows, Linux, iOS, Android. Obsługuje mniej języków, ale wśród nich znalazł się język polski. Pakiet wspiera rozwiązania w chmurze i daje dostęp do darmowej przestrzeni 1 GB.

Najnowsza wersja jest oznaczona jako 2016, a najnowsze kompilacje to: 10.2.0.5811 EN10.1.0.5795 PL 6

Porównanie wersji Free, Premium i Professional (Business)

Pakiet składa się z trzech komponentów:

  • Writer – edytor tekstu
  • Presentation – tworzenie prezentacji
  • Spreadsheets – arkusz kalkulacyjny

Strona producenta

Ashampoo Office

Ashampoo Office – płatny pakiet biurowy. Bardzo podobny do SoftMaker Office.

Najnowsza wersja to: Ashampoo Office 2016

W skład pakietu wchodzą:

  • TextMaker – edytor tekstowy
  • PlanMaker – arkusz kalkulacyjny
  • Presentations – tworzenie prezentacji

Strona producenta

 

MobiSystems OfficeSuite

MobiSystems OfficeSuite – płatny pakiet biurowy, przeznaczony na wiele platform (Windows, Android, iOS). Obsługuje wszystkie popularne formaty plików, w tym DOC, DOCX, DOCM, XLS, XLSX, XLSM, PPT, PPTX, PPS, PPSX, PPTM, PPSM oraz OpenDocument (ODT, ODS and ODP), RTF, CSV, and ZIP. Ponadto w pełni wspiera chmury Box, DropBox, Google Drive, OneDrive, Amazon Cloud Drive, SugarSync, udostępnianie przez email, Bluetooth i wszystkie komunikatory. Zaprojektowany głównie z myślą o urządzeniach mobilnych, na niektórych jest preinstalowany.

Strona producenta

Apache OpenOffice

Apache OpenOffice 7 – DARMOWY pakiet biurowy przeznaczony głównie na platformę PC (Windows, Linux, FreeBSD, Solaris) oraz Mac (macOS).

Najnowsza wersja jest oznaczona OpenOffice 4.1.3 8

Składa się z sześciu komponentów:

1. OpenOffice.org Writer – ODT (dawniej SXW) – edytor tekstu
2. OpenOffice.org Calc – ODS (dawniej SXC) – arkusz kalkulacyjny
3. OpenOffice.org Impress – ODP (dawniej SXI) – program do prezentacji
4. OpenOffice.org Draw – ODG (dawniej SXD) – edytor grafiki
5. OpenOffice.org Math – ODF (dawniej SXM) – tworzenie formuł matematycznych
6. OpenOffice.org Base – ODB – tworzenie baz danych

Program wspiera formaty MS Office, RTF, ODF oraz eksport do PDF, formaty graficzne BMP, GIF, JPG, PNG, EMF, WMF, oraz DBF, DXF i MML

Wymagania systemowe

Program można pobrać za darmo tutaj.

Strona producenta

SoftMaker Office

SoftMaker Office – płatny pakiet biurowy przeznaczony na platformę Windows. Program nie posiada polskiego menu, ale obsługuje polskie znaki diakrytyczne. Więcej na temat możliwości poszczególnych modułów można przeczytać pod tym adresem.

Najnowsza wersja to: SoftMaker Office 2016 9

W skład pakietu wchodzą:

  • TextMaker – edytor tekstowy
  • PlanMaker – arkusz kalkulacyjny
  • Presentations – tworzenie prezentacji

Obecnie 10 można za darmo zdobyć pełną wersję SoftMaker Office 2012.

Strona producenta

Polaris Office

Polaris Office – produkt multiplatformowy: Windows, macOS, iOS, Android, Amazon, w kilku wersjach Personal, Public/Education, Business. W wersji Personal jest darmowy. Obsługuje wiele formatów, w tym formaty MS Office oraz pozwala na pracę wielu osób na jednym dokumencie. Pakiet oferuje również integrację z chmurami danych oraz własną chmurę z 15 GB miejsca dla użytkownika.

Najnowsza wersja ma oznaczenie Polaris Office 2017, a najnowsza kompilacja to: 8.1.170.12712 11

W skład pakietu wchodzą:

  • WORD
  • SHEED
  • SLIDE
  • PDF

Strona producenta

EasyOffice

EasyOffice – pakiet biurowy autorstwa firmy Sun, dedykowany wyłącznie na platformę PC (tylko Windows).

Najnowsza wersja jest oznaczona EasyOffice 9

Składa się oczywiście z komponentów podstawowych (podobnych, jak w innych pakietach) oraz z dodatkowych komponentów – łącznie 40! Komponenty podstawowe:

1. EasyWriter – edytor tekstu

2. EasySpreadSheet – arkusz kalkulacyjny

3. EasyPresentation – program do prezentacji

4. EasyImage – edytor grafiki

5. EasyDatabase – tworzenie baz danych

Program wspiera formaty MS Office i eksport dokumentów do PDF.

Wymagania systemowe

Program można pobrać w wersji trial tutaj.

Pakiet nie jest już rozwijany, a strona producenta została zlikwidowana.

Apple iWork

Apple iWork to pakiet biurowy autorstwa Apple, przeznaczony dla komputerów z systemem macOS oraz urządzeń mobilnych pod kontrolą systemu iOS oraz do użytku w przeglądarkach internetowych 12. Obecnie każdy komponent występuje jako osobny program.

Najnowsza oficjalna wersja jest oznaczona poszczególnych komponentów 13:

  • macOS – Pages 6.0.5, Numbers 4.0.5, Keynote 7.0.5
  • iOS – Pages 3.0.5, Numbers 3.0.5, Keynote 3.0.5

Składa się z trzech zasadniczych komponentów:

1. Pages – edytor tekstu

2. Numbers – arkusz kalkulacyjny

3. Keynote – program do prezentacji

Program jest zgodny z formatami .DOC, .XLS, .PPT

Wymagania systemowe

Do niektórych urządzeń komponenty dodawane są za darmo i preinstalowane w systemie 14

iWork można przetestować bezpładnie przez 30 dni, do pobrania tutaj.

Strona producenta

StarOffice

Sun StarOffice – pakiet biurowy autorstwa firmy Sun, dedykowany na platformę PC (Windows, Linux, Solaris).

Najnowsza wersja jest oznaczona Sun StarOffice 9

Składa się z pięciu komponentów:

1. StarOffice Writer – edytor tekstu

2. StarOffice Calc – arkusz kalkulacyjny

3. StarOffice Impress – program do prezentacji

4. StarOffice Draw – program do grafiki wektorowej

5. StarOffice Base – tworzenie baz danych

Program wspiera formaty MS Office i ODF oraz eksport dokumentów do PDF.

Strona producenta

IBM Lotus Symphony

IBM Lotus Symphony – DARMOWY pakiet biurowy autorstwa firmy IBM, przeznaczony zarówno na platformę PC (Windows, Linux), jak i Mac (Mac OS).

Najnowsza wersja oznaczona jest jako IBM Lotus Symphony 1.3

Wersja rozwojowa – IBM Lotus Sumphony 3 beta 2

W jego skład wchodzą oczywiście trzy składniki:

1. IBM Lotus Symphony Documents – edytor tekstu

2. IBM Lotus Symphony Spreadsheets – arkusz kalkulacyjny

3. IBM Lotus Symphony Presentations – program do prezentacji

Program wspiera formaty MS Office, OpenDocument Format oraz eksport dokumentów do Adobe PDF

Wymagania systemowe

IBM Lotus Symphony można pobrać  za darmo tutaj.

Pakiet nie jest już rozwijany, a producent zakończył jego wsparcie i zamknął stronę projektu.

Documents To Go

Documents To Go – mobilny pakiet biurowy występujący pod skróconą nazwą Docs To Go. Przeznaczony jest na systemy Android i iOS. Darmowy, z obsługą języka polskiego.

Najnowsza wersja 15:

  • iOS: 5.3.3
  • Android: zależy od urządzenia

OliveOffice Premium

OliveOffice Premium – pakiet przeznaczony na platformę Android, darmowy.

Najnowsza wersja: 2.1.0 16

 


  1. poprzez platformę Wine

  2. stan na dzień 18.01.2017

  3. w zależności od wersji

  4. MicrosoftOffice – pakiet biurowy autorstwa firmy Microsoft, najbardziej znany i najczęściej używany, dedykowany wyłącznie na platformę PC (tylko Windows).

    Najnowsza wersja jest oznaczona Microsoft Office 2007

    Wersja w fazie testów jest oznaczona Microsoft Office 2010

    Wyróżniamy kilka odmian pakietu:

    1. Microsoft Office Basic 2007

    2. Microsoft Office Standard 2007

    3. Microsoft Office 2007 dla Użytkowników Domowych

    4. Microsoft Office Professional 2007

    5. Microsoft Office Small Business 2007

    6. Microsoft Office Professional Plus 2007

    7. Microsoft Office Enterprise 2007

    8. Microsoft Office Ultimate 2007

    Szczegółowe omówienie poszczególnych pakietów znajduje się tutaj, a ich porównanie tutaj.

    W zależności od wersji ilośc komponentów znacznie się różni, jednak najbardziej optymalna wersją dla domowego użytkownika jest Microsoft Office Standard 2007 lub Microsoft Office 2007 dla Użytkowników Domowych – gdzie MS Outlook został zamieniony na MS OneNote.

    Podstawowe komponenty, zawarte we wszystkich pakietach to:

    1. Microsoft Office Word 2007– edytor tekstu

    2. Microsoft Office Excel 2007 – arkusz kalkulacyjny

    Do szczęścia brakuje nam jeszcze:

    3. Microsoft Office PowerPoint 2007 – program do prezentacji

    4. Microsoft Office Outlook 2007 – obsługa poczty, ale równie dobrze można używać darmowego Outlook Express

    Pozostałe komponenty dostępne w droższych pakietach to:

    5. Microsoft Office Access 2007
    6. Microsoft Office Accounting Express 2007
    7. Microsoft Office Accounting Professional 2007
    8. Microsoft Office Communicator 2007
    9. Microsoft Office Groove 2007
    10. Microsoft Office InfoPath 2007
    11. Microsoft Office OneNote 2007
    12. Microsoft Office Outlook 2007 z dodatkiem Business Contact Manager
    13. Microsoft Office Project Standard 2007
    14. Microsoft Office Publisher 2007
    15. Microsoft Office SharePoint Designer 2007
    16. Microsoft Office Visio 2007

    Wymagania systemowe

    Program można pobrać w 60-dniowej wersji trial tutaj.

  5. stan na dzień 01.02.2017

  6. stan na dzień 18.01.2017

  7. dawniej OpenOffice.org

  8. stan na dzień 16.01.2017

  9. stan na 20.01.2017

  10. stan na 20.01.2017

  11. stan na dzień 19.01.2017

  12. za pośrednictwem iCloud

  13. stan na dzień 16.01.2017

  14. mam tak na iPad Pro i na MBP

  15. stan na 19.01.2017

  16. stan na dzień 19.01.2017

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Pakiety biurowe v3.7.1"

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o