Smartwatch Huawei Watch GT 2 Pro i tatuaże.
Jakiś czas temu zakupiłem ten wspaniały zegarek w dość atrakcyjnej cenie 679 zł. Jest wspaniały, doskonale wykonany, spód z ceramiki, koperta z tytanu, szkło szafirowe, bardzo wygodny pasek…
Niestety ale szybko okazało się, że nie działa na moim nadgarstku prawidło – nie liczyłem na odczyty z czujnika, bo o tym wiedziałem już wcześniej, że jak się ma tatuaż, to czujnik nie działa poprawnie. Najgorsze jednak okazało się to, że zegarek ma mechanizm rozpoznawania, czy jest założony na nadgarstek czy nie. Ten mechanizm korzysta właśnie z czujnika, więc w moim przypadku zegarek nie rozpoznaje, że jest na ręce, a co za tym idzie nie pokazuje powiadomień, nie wibruje, nie pokazuje połączeń.
Niektóre sprzęty Huawei, mam tu na myśli opaski, mają możliwość wyłączenia tego mechanizmu i pokazują powiadomienia zawsze, nawet wtedy, gdy nie są założone na rękę. To by rozwiązało problem i nie wiem dlaczego w GT 2 Pro nie ma takiej opcji. W założeniu ten mechanizm jest dobry, bo pozwala oszczędzić energię, gdy zegarek nie jest na ręku.
Napisałem do pomocy Huawei w tej sprawie. Najpierw przysłali mi pewną instrukcję:
Thank you for contacting Aspiegel. We hope you are well.
This email is in regards to your request regarding the issues you encountered while using the watch.
We kindly ask you to send us the following information in order to investigate:
-Huawei ID
-Version of the Health application
-EMUI version (for Huawei phones only)
-HMS Core version
-Android/iOS version number for non-Huawei phones Phone make and model
-SN number for Huawei phones only
-Watch operating system version number
-Screenshots of the problem (or video recording of the screen)
Thank you for your understanding.
Oczywiście zastosowałem się do tych wytycznych i odesłałem wszelkie potrzebne dane. Następnie otrzymałem odpowiedź z kolejną instrukcją:
Please be informed that some measurements may also be defected by some external factors such as low ambient temperatures, arm movements, or tattoos on your arm.
As far as we know, you cannot disable the wrist detection but if you enable „Raise to wake” feature might help him: health App> Devices> click on the Watch> Devices settings> enable „Raise to wake” . R
To enable message notifications:
1.-Open the Huawei Health app, touch Devices and then your device name, touch Notifications, and turn on the switch.
2.-Go to the app list and turn on the switches for apps that you want to receive notifications from. Your device will vibrate to notify you of new messages pushed from the status bar of your phone/tablet. But the screen of your device will not turn on, it turns on only when the wrist is raised.
If the phone is not paired with the watch, incoming messages do not vibrate or turn on the screen.
If above methods do not solve your issue, please send us the following information:
1. video to present your issue
2. Your Huawei ID:
3. Update Huawei Health Log and send us the Reference Number (Health> Me > Help >Problems and suggestions> *Please fill description filed with problem details -please remember to mark „Share app log to help us pinpoint the issue”> Submit > please provide us the Reference No)
4. Your Watch model (watch settings> About> take an screenshot)
5. Your Phone Model and Android version (Settings> About Phone> take an screenshot)
6. Your HMS Core version (AppGallery> HMS Core> Settings> About)
Thank you for your understanding.
To jak można się domyślać niczego nie zmieniło, gdyż miałem już wcześniej tak ustawione wszystko.
Kolejny raz odpisałem do nich z konkretnym rozwiązaniem, żeby była możliwość wyłączenia opcji sprawdzania czy zegarek jest na nadgarstku, co by rozwiązało problem. Tutaj dostałem już bardziej konkretną odpowiedź i być może jest szansa, że wysłuchają tych rad i dodadzą tę opcję do oprogramowania GT 2 Pro, szczególnie, że jest ona dostępna dla innych urządzeń.
We apologies for this inconvenience , we are going to send this feedback to the Watch team and they’re going to analyze this issue. They might enable the option in the future.
Thank you for your understanding and cooperation.
If you have any further questions, please feel free to reply to this email thread and we will be happy to walk you through your doubts.
We would greatly appreciate your feedback regarding our email exchange, as we need your input to keep improving our service. Therefore, we invite you to fill in the survey that will soon arrive on the email address you used to contact us
Na chwilę obecną nie mam cierpliwości i sprzedałem mój GT 2 Pro. Nie wykluczam jednak powrotu do tego modelu, bo to naprawdę doskonały sprzęt. Póki co smartwatche nie są dla mnie, chyba, że wprowadzą na rynek czujniki lub technologię, która będzie działać poprawnie również przez tatuaże.