Krótka przygoda z Xiaomi Mi Curved 34

O nabyciu monitora Xiaomi Mi Curved 34 pisałem tutaj. Wtedy byłem nim zachwycony, w zasadzie rozmiarami i ergonomią nadal jestem, ale pojawiły się problemy w pierwszych dniach użytkowania.

Po prawej stronie monitora zauważyłem początkowo jedną, a później dwie i w końcu trzy czarne plamki. Dwie są dość mocno widoczne na jasnym tle, a jedna jest ledwo dostrzegalna. Nie wyglądają one jak wypalone piksele, raczej grupa pikseli jeśli już, ale mam wrażenie, że to jakaś inna wada fabryczna matrycy. Mam nadzieję, że widać je dobrze na zdjęciach poniżej.

Sprzęt zakupiłem w sklepie Media Expert, więc myślałem, że nie ma problemu z reklamacją. Złożyłem więc odpowiedni formularz przez stronę internetową z tytułu rękojmi, a jako żądanie wpisałem wymianę na nowy egzemplarz z powodu wady fabrycznej. Zdjęcia dołączyłem do formularza, a dodatkowo opisałem sytuację, zaznaczając, że wysyłka sprzętu nie wchodzi w grę, gdyż jest to mój jedyny monitor i stanowi on moje narzędzie pracy, więc nie mogę się go pozbyć.

Przyjęto zgłoszenie reklamacyjne o numerze #RMA…
.
.
Szanowny Kliencie,
dziękujemy za kontakt z Zespołem Wsparcia Klienta.
Dołożymy starań, aby jak najszybciej zrealizować Twoją reklamację.
.

Jeśli nie dołączyłeś potwierdzenia realizacji transakcji w naszym sklepie (np. numer zamówienia, paragon, faktura, potwierdzenie płatności), prześlij odpowiedni dokument w odpowiedzi na tego maila.


O kolejnych działaniach będziemy Cię informować na bieżąco.
Aktualny status zgłoszenia sprawdzisz na naszej …

Dane zgłoszenia:

Rodzaj reklamacji: Produkt przestał działać lub działa nieprawidłowo (zgłoszenie do sklepu z tyt. rękojmi)
Data złożenia reklamacji: 2022-11-08 10:32:17
Opis reklamacji: Na monitorze pojawiły się dziwne plamki – ciemniejsze miejsca. Nie jestem pewien czy są to wypalone piksele czy jakaś inna wada matrycy. Obecnie są trzy takie miejsca. Monitor jest mi niezbędny w pracy, więc wysyłka nie wchodzi w grę. Mogę jedynie podjechać do sklepu stacjonarnego w Oleśnicy, celem ewentualnej wymiany urządzenia.
Zgłaszane żądanie: Wymiana
Nazwa produktu: Monitor LED Xiaomi 34 Mi Curved Gaming
Numer seryjny: 

Po kilku dniach otrzymałem informację, że ME wysyła do mnie kuriera.

Zleciliśmy odbiór towaru zgłoszonego do reklamacji
.
.
Szanowny Kliencie,
zleciliśmy odbiór towaru do zgłoszenia o numerze #RMA…

.
1. Przygotuj reklamowany towar (urządzenie i dokumentacja).
2. Zapakuj go, pamiętając o zabezpieczeniu elementów ruchomych (wykorzystaj np. folię bąbelkową, przekładki kartonowe, styropian).
3. Oczekuj na wiadomość od kuriera z dokładną datą odbioru. Nie musisz się martwić o etykietę przewozową – kierowca będzie ją miał ze sobą.

W przypadku urządzeń posiadających blokady i zabezpieczenia, przed odesłaniem ich usuń hasło, PIN lub blokadę ekranu/podaj symbol blokady, wyłącz usługę Find My iPhone w urządzeniach marki Apple.

Jeśli w urządzeniu znajdują się dane osobowe, zabezpiecz je, aby nie zostały utracone i usuń z reklamowanego towaru.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa towaru oraz zminimalizowania ryzyka uszkodzeń, z reklamowanego urządzenia należy wymontować wszystkie elementy ruchome, substancje płynne bądź materiały eksploatacyjne.



Przesyłka dotrze do nas średnio w ciągu 2 dni roboczych od odebrania jej przez kuriera. Po dostarczeniu przesyłki do naszego magazynu, powiadomimy Cię o kolejnym etapie realizacji zgłoszenia.

Skontaktowałem się z nimi celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Oznajmiłem, że nie mam możliwości odesłania monitora, mogę jedynie go spakować i wybrać się do sklepu stacjonarnego, gdzie został zakupiony i tam dokonać wymiany na nowy egzemplarz. Pani mi oznajmiła, że jest to decyzja sklepu czy mogą mi to wymienić. Zadzwoniłem do sklepu i niestety dowiedziałem się, że oni tego nie wymienią od ręki i też trzeba wysyłać do serwisu, a to może potrwać nawet miesiąc.

Poszukałem kontaktu do Xiaomi – czyli producenta i jedyne oficjalne przedstawicielstwo odesłało mnie do autoryzowanego serwisu w Radomiu. Wiadomo, taka opcja również mnie nie urządzała.

Odpisałem więc grzecznie do ME.

Dzień dobry,

jak już wcześniej pisałem nie mam możliwości wysyłki tego monitora, ponieważ nie posiadam żadnego na zmianę, a jest to moje narzędzie pracy. Sklep się wypina i zasłania koniecznością wysyłki i sprawdzenia w serwisie, a wadę widać gołym okiem i nie trzeba niczego stwierdzać dodatkowo. Przypominam, że zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi i wady fabrycznej towaru, ujawnionej praktycznie od razu.
Rozumiem, że w tym przypadku pozostaje mi przyzwyczaić się do 3 czarnych plam na monitorze, bo bez wysyłki do serwisu towar nie może zostać wymieniony na wolny od wad?

Minęło kilka kolejnych dni i otrzymałem odpowiedź od ME.

Zgłoszenie numer: #RMA…
.
.
Dzień dobry,
w nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji uprzejmie informuję, że reklamacja nie może zostać uwzględniona w żądanym zakresie. Zgłoszenie zostanie zakończone poprzez odbiór reklamowanego towaru oraz zwrot środków. 
Jeśli zamówienie zostało opłacone gotówką, proszę o wskazanie numeru konta bankowego, na jaki zlecić przelew. W przypadku innych form płatności zwrot środków nastąpi tą samą drogą.
 Przepraszam za wszelkie niedogodności towarzyszące sprawie i zapraszam do ponownego skorzystania z naszej oferty handlowej

Trochę pierwsze i drugie zdanie się wykluczają, ale rozumiem, że wymiana nie jest możliwa, ale zwrot towaru już tak. Przystałem na tę propozycję. Odpisując, że zgadzam się i czekam w takim razie na kuriera. który zabierze sprzęt, jednocześnie wskazuje numer konta do przelewu.

Czym prędzej rozpocząłem poszukiwania nowego monitora. W związku z tym, że się zawiodłem na Xiaomi szybko pozbyłem się myśli, żeby wziąć taki sam, tylko inną sztukę. Postanowiłem nieco zmienić koncepcję i zamiast 34 calowego ultra panoramicznego postanowiłem postawić na klasyk czyli płaska konstrukcja 32 cale. Obszar roboczy w takim monitorze też jest ogromy i można śmiało otwierać dwa okna obok siebie (3 i tak nie otwierałem nawet na 34 calach). Wybór nie jest zbyt duży w przedziale cenowym do 2k. Szukałem czegoś na matrycy IPS, ewentualnie MV, ale MV większość jest zagiętych, takiego nie chciałem. Dodatkowo chciałem, żeby miał 144 lub 160/165 Hz, żadne 60 Hz nie wchodziło w grę. W końcu znalazłem coś godnego uwagi.

Samsung Odyssey G52A

Wygląda bardzo solidnie, zaskoczyło mnie tylko zasilanie, nie jest to klasyczny wtyk, a dedykowany zasilacz z kablem o niestandardowej końcówce. Monitor jest duży, ma inne proporcje niż tamten. Trochę mi tęskno za ultra panoramicznym ekranem, ale zaczynam się przyzwyczajać. Zastanawiam się tez czy dobrze zrobiłem, biorąc płaski, a nie zakrzywiony ekran, ale to już nie ma większego znaczenia, bo mam taki 🙂 Myślę, że się szybko przyzwyczaję. Dwa okna można śmiało koło siebie otwierać, więc założeni jest spełnione.